افکار در قفس مانده..

نگاه های تاریکشان هنوز همان خیرگی چند سال پیش را داشت. انگار اینجا هیچ چیز تغییر نکرده بود. بین این جماعت هنوز همان سال ها بود،همان عقاید خاک خورده،همان افکار پوسیده ای که اگر انگشتت بهشان میخورد پودر میشدند و تمام جانت را گرد پوسیدگیشان میگرفت.

نگاه های عمیقشان خشن نبود،تنها خالی بود و سیاه،مثل یک سرداب خالی،سرد،نمور و تاریک بود. خوف انگیز و ترسناک. انگار سالهاست مرگ گرفته شان. روحشان چنان مرده مینمود که ترس مغز استخوانم را منجمد میکرد و قلبم فشرده میشد.

سرم را بالا گرفتم: "کارت دعوت،امیدوارم ببینمتون"

دستی برای گفتن نداشتند. افکار فسیل شده شان دستشان را هم مثل گوش و چشم هایشان بسته بود. کارت روی مبلهای سلطنتی بزرگ و خشک حتما جایش ناراحت بود اما چاره ای نداشت،مهر نام خانوادگی این خانواده پیشانی نوشت منحوسی بود که بر او هک شده بود. پس گریزی نبود،محکوم بود بر تحمل هوای سنگین آن خانه و ارواحی که خود را زنده میپنداشتند.

در را به سختی کشیدم. با صدا بسته شد. حتی این در هم سنگین بود و خسته کننده...

اما من جدا از بندهایی که خواستند بر بال آرزوهایم بزنند،سبکتر از هر زمان دیگری بودم. من همان دختری بودم که دیوار های اتاقش پر بود از ممنوعیت.

ممنوعیت عشق،ممنوعیت تحصیل،ممنوعیت خنده و شادی و شاید ممنوعیت زندگی...

اما روزی عاشق شدم،عاشق ایستادن و حرف زدن. عاشق از بین بردن جهل و عاشق افکاری که بوی کهنگی شان آزارم ندهد. من عاشق آدم ها شدم و عاشق خندیدن...

عاشق شدم،تحصیل کردم،خندیدم و بر صحنه های زیادی پرواز را فریاد زدم. اما دریغ که در خانه ای هنوز بوی کهنگی می آید و افکار بی نهایت انسانی در قفس های تنگ بال بال میزند و جان میکند...دریغ که نسل من قربانی جهالت ها و افکار در قفس مانده شد و افسوس که آسمان این قرن هنوز تشنه ی یک کوچ واقعیست... یک کوچ که آرایش گروهی داشته باشد و رقص پرواز...


ببخشید اگه یکم نامعلومه. یکم که باز قلمم راه بیوفته یه سوژه خوب از مشکلات اجتماعی و افکاری مینویسم . 

ب.ن: چقدررررر اشتباه تایپی و بی دقتی داشت!!! درست شدن...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان